5 tipp az eredményes szimulátoros rallyversenyzéshez



1

A legelső és legfontosabb, hogy tudd, milyen játékprogrammal versenyzel. Fontos ismerni a játékprogram beállításait, legalább az alapjait, hogy könnyen és gyorsan testre tudd szabni, a saját igényeidnek megfelelően. Itt leginkább a Control Configra gondolok, amiben a kormány érzékenységet, a Force feedback erősséget, dead zone-t és egyéb finomhangolást lehet állítani. Itt tudsz állítani nézetváltást, hátrapillantást, kézifékgombot, stb.
Nagyon fontos, ha nem a legfontosabb: a kameranézet, hogy Neked mikor a legjobb és mikor vagy a legeredményesebb. Ezt mindig ki kell tesztelni! Ez mindenkinél más és más. Ki a kinti nézetet szereti, ki a motorháztetőről, néhányan a kabinból, van, aki pedig a rendszámtábla magasságából. Szokás kérdése. Fontos tudni, hogy a kinti/hátsó nézet mindig egy késleltetett képet közvetít (csak néhány tized vagy még kevesebb idővel, de mégiscsak későbbit), mivel a kasztni tehetetlenségével is számol a program, plusz ehhez jön a reakció időd. Ilyen nézetben, lassabban tudsz csak menni, vagy folyamatos ütközés lesz a vége, mivel a kocsi kileng és csak a folyamatos korrigálás marad, aminek következtében csak szlalomozni fogsz a pályán. A legjobb és egyben leggyorsabb kamerapozíció a rendszámtábla alatti, és a motorháztetős nézet. Van még belső kabin nézet, amiben elég keveset látsz majd ki, mivel egy csomó dolog takarja az értékes látómezőt. Az viszont tagadhatatlan, hogy az igazi versenyzők kb. pont ugyanennyit látnak ki ebből a nézetből, azzal a különbséggel, hogy tudják fordítani a fejüket, valamint a periférikus látószögük is kicsit nagyobb. A játékprogram főbb beállításait a képzett munkatársaink elmagyarázzák majd, amennyiben kérdés merülne fel ezzel kapcsolatban.


2

A következő és legalább ilyen fajsúlyú kérdés az autó kiválasztása. Ebben a lépésben megismerkedhetsz az autó választékkal. Ezen a versenyen a DIRT3 PRO kategóriájú autókból lehet választani, szám szerint 7 darabból. Az autók teljesítménye majdnem egyforma. 320, illetve 330 lóerősek, 1200-1230 kilósak. Homológizáltak, tehát nincs nagy különbség köztük. Apró vezetéstechnikai trükköket lehet velük csinálni. És itt már érezhető a különbség a kocsik között. Nem tudom azt megmondani, hogy melyik a legjobb, mindenki a saját vezetési stílusának megfelelőt kell, hogy válassza.
Megemlítek néhány szubjektív benyomást, amelyek a saját tapasztalataim, így egyáltalán nem kötelező érvényűek és lehet, hogy másoknak nem ezek a tulajdonságok jöttek le elsőre:
FORD Focus: Agresszív és nehéz autó. Szerintem picit nehezebben gyorsul, mint kellene, de messze a legjobban kezelhető volt számomra, murván és földúton. A legjobb tapadása volt aszfalton, mert eléggé nehéz. Azt hiszem, ez a kocsi megy a legtöbbet végsebességre.
Citroen C4: Talán a legjobban ez a kocsi gyorsul, de a fék az hagy némi kívánni valót maga után. Kanyarban nagyon jó, mind murván, mind aszfalton, mind vizes utakon. Egyedül a homokban voltak vele gondjaim. Szerintem nagyon eredményesen lehet vele menni, ha valaki ügyesen tudja kezelni.
MINI Country Rally Edition: Ez egy érdekes kocsi. Talán a legkönnyebb az egész mezőnyben, bár az adatlapja szerint 1200kg, de sokkal jobban fordul, mint bármi más. Nagyon észnél kell vele lenni, mert brutálisan megy. Ezt a kocsit főleg szűk utakra tervezték, de óvatosan kell használni a féket, mert a C4-essel ellentétben ezen jól működik. A kéziféket is megfontoltan kell kezelni, mert azonnal megpördül, ha nem vigyázol.
FORD Fiesta: Ez a kocsi a személyes kedvencem. Én ezt tudom a legjobban kezelni, ezzel mentem a legtöbbet és a legjobb eredményeket is a Fiestával értem el. Brutálisan erős, nagyon jól gyorsul, rövid, kicsi, jó a fék. Ennyi!
Röviden és tömören összefoglalva, gyakorolni kell, hogy kiderüljön, melyik autó a Te vezetési stílusodnak a legmegfelelőbb, melyikkel tudsz a legjobban megbarátkozni és melyikkel tudsz a legeredményesebb lenni.


3

A pálya ismerete kulcs fontosságú és elengedhetetlen a verseny megnyeréséhez. Ha valaki komolyan szeretne versenyeket nyerni, mindenképpen tudnia kell a pálya rajzolatát szinte fejből, a fékezési pontokat, a kigyorsításokat, bukkanókat, akadályokat, szinte minden kerékvetőt és fűszálat. Aki ennek a tudásnak a birtokában van, az nagyon komoly előnnyel indul azokkal szemben, akik történetesen először látják vagy csak néhányszor mentek végig a pályán. Ezt is, mint minden mást, gyakorlással meg lehet tanulni. Ha már elégszer mentél végig a pályán, meg fogod találni a neked legjobban fekvő íveket, fékezési pontokat, kigyorsítási pontokat, gázpedálállást, szinte mindent tudni fogsz, hogy hol lehet, és hol nem szabad levágni a kanyarokat, hol lehet értékes tized másodperceket találni, hol van rejtett akadály, melyik kanyart mennyivel, és milyen íven lehet bevenni. Minden pályaszakaszhoz és útburkolathoz alkalmazkodni kell. Meg kell találni az ideális íveket, rá kell érezni a pálya karakterére. Ehhez nem kell más csak gyakorlás, türelem és kitartás.


4

Talán a legnehezebb dolog információkat gyűjteni a versenytársakról. Előzetesen szinte nem is lehet, mert mindenki először lesz itt. Hacsak valahonnan korábbról nem ismerted már. Az első futamok után azonban már lesz némi képed az erőviszonyokról. A futamgyőztesről legalábbis biztosan. Ha megnézed az időeredményeiteket, akkor már lesz összehasonlítási alapod arról, hogy az elért időd mire lehet majd elég a következő futamokon. Sose becsüld alá versenytársakat! De egyet tudnod kell! Ők az ellenfelek, és azért jöttek, mert Ők is nyerni akarnak! Győzd le Őket, legyél Te a legjobb, a GYŐZTES!


5

Végezetül néhány jó tanács az itt leírtakhoz. A program, az autó és a pálya ismerete nélkül nem várhatsz el jó eredményt. Mivel minden autó közel azonos teljesítményű, és ugyanazokon a pályákon megy, azonos sorrendben, mindenki egyenlő eséllyel indul. A versenyeken a vezetési tudás fog dönteni, a szerencsének itt nagyon kevés szerep jut.
Előnyhöz jutni csak tapasztalatszerzéssel lehet, ezt pedig gyakorlással tudod megszerezni. Így fogod legyőzni az ellenfeleidet! Versenyezz sportszerűen!LEGYÉL TE A BAJNOK!